Chiptuning is overal een populair onderwerp onder autoliefhebbers. Als u geïnteresseerd bent in het afstemmen van gemotoriseerde voertuigen en alles wilt weten over dit proces, laat dit dan uw ultieme referentie zijn! Alleen al de gedachte aan het veranderen van de motor van een auto is genoeg om elke voertuigeigenaar nerveus te maken; Is dit echt mogelijk?

Laten we eerst eens kijken naar de verschillen tussen mechanische en elektronische motortuning. Het voor de hand liggende verschil is de hoeveelheid inspanning die nodig is om de taak uit te voeren. Mechanische tuning vereist meer werk dan het afstemmen van elektronische motor. U moet oude roest verwijderen, nieuwe verf aanbrengen en ervoor zorgen dat de motor schoon en geolied is om er zeker van te zijn dat het eindresultaat een veilig voertuig is.

Aan de andere kant kost chiptuning niet veel moeite. In feite kunt u het hele proces op de parkeerplaats doen!

Een ander voordeel van chiptuning is dat u de prestaties van uw voertuig kunt verbeteren zonder ingrijpende wijzigingen aan te brengen. Als je bijvoorbeeld besluit om het aantal pk’s te verhogen, heb je niet veel invloed op het totale brandstofverbruik. Maar als u besluit om de transmissievloeistof of het gas te vervangen, kan het zijn dat uw voertuig veel slechter presteert dan voorheen. Mechanische aanpassingen kunnen achteraf altijd weer op de oorspronkelijke instellingen worden teruggezet. Bij brandstofaanpassingen moet u echter waarschijnlijk het brandstoffilter en de dop vervangen, wat een aanzienlijke invloed heeft op uw brandstofverbruik.

Sommige autoliefhebbers hebben chiptuning van de motor geprobeerd om de prestaties van hun auto te verbeteren. Boost is de term die wordt gebruikt voor het elektronische signaal dat het Turbo-systeem informeert om de motor te starten. Als het signaal niet door de motorcontroller wordt ontvangen, begint het voertuig niet.

Motortuning kan daarom ook worden gedaan om dergelijke problemen op te lossen, zodat u meer vermogen uit uw voertuig kunt halen.

Een ander voordeel van mechanische tuning is dat het helemaal niet het bestaande ontwerp van uw voertuig verandert. Chiptuning is ontworpen om te passen in het bestaande ontwerp van de verbrandingskamer, luchtinlaat en brandstofinjectoren. Met brandstofinjectie is het niet nodig om het hele systeem aan te passen, omdat de timing van de brandstofinspuiting al kan worden aangepast zoals het is.

Mechanische remapping is slechts één type chiptuning. Er zijn ook verschillende andere, zoals elektronisch schakelen, digitale shifters, automatische transmissie opnieuw toewijzen, enz. Welke remapping u ook kiest, u moet er een kiezen die bij uw auto past, zoals variabele timing, variabele snelheidsregeling, variabele kleptiming, enz.

Klik hier voor meer informatie Chipperformance